Searching...
Sunday, June 19, 2016
11:02 PM 1

Wanita Cantik Ini Mati Sia-Sia Tanpa Ada Orang Yang Peduli, Lihat Apa Dua Lelaki Ini Lakukan Kepada Mayat Tubuhnya...

Menolong orang kadang menjadi sebuah dilema. Kadang kala kebaikan kita dimanfaatkan oleh orang tersebut, tapi kalau tak membantu maka orang tersebut berada dalam bahaya. Di China, acuh tak acuh sahaja menjadi pilihan ketika berada dalam keadaan ini. Akibatnya, nyawa melayang sia-sia.

Seorang wanita muda bernama Liang Ya, melewati tangga di stesen Shui Wan. Namun kemudian wanita itu jatuh pengsan di pintu keluar C. Ramai orang yang melihatnya, tapi tak seorang pun menolongnya.


Ada seorang wanita yang melihat dan menghampiri Liang Ya. Kemudian ia memanggil pegawai keselamatan. Dua orang kakitangan keselamatan itu saling berhubungan dengan pasukan lain untuk memanggil ambulans. Dan mereka sama sekali tak menyentuh Liang Ya, hanya berada di sekitar kawasan itu sahaja.

Hampir 30 minit Liang Ya jatuh pengsan, belum ada bantuan atau orang yang mengangkat tubuhnya dari sana. Dan ambulans yang mana hospital hanya berjarak lima minit dari stesen, baru datang 1 jam kemudian.

Malangnya, pasukan perubatan yang baru datang mengatakan bahawa Liang Ya sudah meninggal di tempat kejadian. Tanpa ada pertolongan dari sesiapa yang melihatnya. Hal ini menjadi duka mendalam dan kematian yang pedih bagi kedua orang tua Liang Ya. Mereka tak tahu berkata apa, mengapa anaknya sebegini malang sebelum kematiannya.

Kes ini menjadi sorotan media China. Dua orang wartawan melakukan ujian dengan berpura2 pengsan di stesen. Pada akhirnya, mereka mendapat hasil yang tidak jauh beza seperti yang dialami Liang Ya. Tidak ramai orang yang menghampiri dan menolong mereka.

Sudah makin menipiskah kesedaran dan kebaikan di dunia? Kes ini mengingatkan ramai orang pada anak kecil Yue Yue yang dulu pernah dilanggar di China beberapa kali di jalan, tapi tak ada seorang pun yang menolongnya hingga Yue Yue meninggal dunia.

Sumber: investment-planner

1 comments:

  1. Kita sedia makñum di china mrk sggup makan daging manusia dan lain2 yg dilarang..hati meteka telah mati

    ReplyDelete