Searching...
Wednesday, June 15, 2016
5:32 PM 0

Misteri Datuk Fazley Yaakob Sering Ke Kubur Arwah Ayahnya Pada Malam-Malam Buta Akhirnya Terjawab

Hubungan yang rapat dan curahan jasa tidak terbanding kadang-kadang boleh mendorong seseorang melakukan perbuatan luar biasa.

Bagi Datuk Fazley Yaakob, kegembiraan dan kesayuan membawa dia nekad berkunjung ke kubur arwah ayahnya semata-mata untuk 'meraikan' kejayaan memenangi dua anugerah setahun.

Tindakan Fazley, 39, yang boleh dianggap di luar jangkaan itu didorong perasaannya mahu mendedikasikan kemenangan itu dengan arwah bapa- individu yang pernah menyokong peuh kerjayanya, iaitu Datuk Yaakob Mohammad.


“Disebabkan terkilan dengan ketiadaan ayah untuk menyaksikan kemenangan dan dia pula baru meninggal - kurang dari seratus hari - saya pergi ke pusaranya bersendirian di Bukit Kiara pada jam 10 malam.

"Saya ke sana untuk ‘menceritakan’ kemenangan yang saya diperoleh.

“Saya membawa trofi yang dimenangi ke kubur ayah. Berada di sana sedikit menenangkan, dan sempat saya membacakan Yasin untuk arwah,” katanya ketika ditemui di majlis berbuka puasa Indigital Music dengan anak yatim di sebuah hotel di Kuala Lumpur kelmarin.

Sumber: malaysiakini

0 comments:

Post a Comment