Searching...
Sunday, June 12, 2016
9:35 AM 0

Apabila Dua Beranak Ini Baca Yasin, Jasab Ibu Tiba-Tiba Terkeluar Dari Kubur...Lihat Apa Yang Berlaku Seterusnya Amat Mengejutkan

Kejadian berlalu ketika dua beranak itu sedang membaca surah Yasin di perkuburan yang terletak di Kampung Bo Jet Look, di daerah Muang Yala, di sini, pagi ini. Baca selanjutnya...

Dalam kejadian jam 6.30 pagi tadi, kesan letupan kuat itu menyebabkan jasad ibu mangsa yg dikebumikan tiga hari lalu, turut terkeluar dari liang kubur.

Akibat dari pada letupan kedua beranak itu, mangsa yg berkerja sebagai pegawai risikan terkorban, manakala bapanya cedera parah.


Ketua Polis Daerah Muang Yala, Kol Kerisda Keawjandi, berkata bom seberat 10 kilogram itu dipercayai ditanam dalam kubur terbabit oleh kumpulan pemisah, Rakib Dollah. Kumpulan terbabit disyaki menyasar mangsa, yang turut bertugas sebagai anggota anggota renjer di daerah berkenaan.

Beliau berkata mangsa, Sheik Chedomad, meninggal dunia di tempat kejadian, manakala bapanya, Aziz Chedomad kini dirawat di Hospital Pusat Wilayah Yala.

Sementara itu, Ketua Pejabat Daerah Muang Yala, Konsakul Chanraj, menyifatkan serangan terbabit sebagai tidak berperikemanusiaan dan melampau hingga penduduk kampung juga rasa terkesan dan amat sedih kerana pelaku sanggup bertindak kejam.

Sumber: youditiup

0 comments:

Post a Comment