Searching...
Tuesday, June 14, 2016
6:18 AM 0

Perompak bermisai tebal ini menangis teresak-esak kerana bertemu salah seorang Hakim di dalam dewan tersebut...Lihat apa terjadi selepas itu jijik dan memalukan

Perompak Menangis Bertemu Hakim Teman Baiknya Di Sekolah Dulu. Hakim Mindy Glazer dan Pesalah Arthur Booth pernah satu sekolah di Sekolah Menengah Nautilus, Florida, Amerika Syarikat.

Keduanya adalah pelajar yang berprestasi tinggi. Booth merupakan seorang pelajar yang bagus dan juga atlet sekolah. Glazer menyambung pelajarannya dalam bidang law.


Apa yang mengejutkan ialah kedua-kedua mereka ini bertemu semula setelah sekian lama di mahkamah di mana Glazer menjadi hakim membicarakan kesalahan jenayah rompakan yang dilakukan oleh rakan lamanya booth.

Ketika Booth memasuki ruang persidangan dalam pakaian pesalah yang berwarna jingga dan berdiri di depan hakim, perempuan itu menanyakan apakah suspek pernah sekolah di Sekolah Menengah Nautilus, di Pantai Miami.

Booth menjawab dia pernah sekolah di sana lalu dengan penuh emosional dia terkejut.

"Ya Tuhan, ya Tuhan," kata dia sambil terkedu, seperti dilaporkan oleh akhbar the Independent, Jumat (3/7).

Glazer kemudian mengatakan pada hadirin di ruang sidang bahwa Booth dulunya adalah rakan baiknya dan merupakan pelajar pintar di sekolah. Dia tidak menyangka dengan apa yang telah menimpa booth hari ini.

"Saya dulu suka bermain bola dengan dia, semua anak-anak suka, tapi lihat apa yang terjadi sekarang," kata dia. "Saya sedih melihat ini.," kata Glazer, seperti di lapor dalam laman Local10.com.

Sepupu Booth, Melissa Miller, mengatakan pemuda itu memang dulunya pelajar yang baik dan atlet sekolah yang bagus, tapi dia mula berubah dan terjerumus kedalam lembah kegelapan.

"Ini mengingatkan betapa cerdasnya dia dulu. ia seorang sarjana, atlet, dan menguasai dua bahasa," kata Miller.

"Ini sungguh menyedihkan. Hati saya sedih. Kami berusaha memohon pertolongan kerana dia sungguh perlukan bantuan."

Glazer akhirnya menjatuhkan hukuman penjara seumur hidup kepada Booth.

"Saya harap Anda berkelakuan baik semasa menjalani hukuman ini," kata dia.

Glazer lalu membebaskan teman sekolahnya itu dengan syarat membayar ikat jamin senilai RM 80K. Booth kini masih kekal dipenjara.

Sumber: newsensasi90

0 comments:

Post a Comment